Sieranevada arată că generaţia de actori s-a schimbat cu bine, în sfârşit, adică cei între 35 şi 50 încep să conteze. Apoi, dacă filmul nu ar dura 3 h si 15 min, ar fi o capodoperă. S-ar mai fi putut diminua realismul minutios si static. Un parastas de excepţie ar fi iesit. Din mizerabilismul românesc n-a mai rămas decât lupta pt locurile de parcare şi filmarea întunecată într-un apartament de 4 camere. Vorba unui amic: de ce a filmat aşa? Că românii nu stau pe întuneric. Alte reuşite sunt umorul (nu comicăraia) şi integrarea nestridentă a discuţiilor despre comunism, conspiraţie şi ritualuri religioase – recte subiecte grele. Rol excepţional face Ana Ciontea, marea plângăcioasă a filmelor din copilăria mea, acum nevastă bătrână înşelată şi spurcată la gură. Efect şoc, ea mimoză fiind. Rol şters, inutil aproape face Ioana Crăciunescu. Una peste alta, Cristi Puiu e unul dintre cei mai buni regizori pe care îi avem, deşi încă poate valorifica mai destept cei 10 ani de pictură din tinerete...
Kamceatka - time IS honey; Take the Floor. Professional Communication Theoretically Contextualized, Editura Tritonic, 2014, Cultural Communication: Approaches to Modernity and Postmodernity, Editura ProUniversitaria, Bucureşti, 2014, Fluturele curcan, Ed. Karth, 2014, stetica inumana (Tracus arte, 2013), Pe mana femeilor (roman, Cartea romaneasca,2011),Codul lui Eminescu (Victor, 2010), Anticanonice (critica literara,Tritonic,2009), Tandru si rece (roman, Cartea romaneasca, 2007);Homo imprudens (eseuri de literatura comparata, Editura Muzeului Literaturii Romane, Bucuresti, 2006),
Colaborari cu poezie,proza, eseu si cronica literara in Academia Catavencu,Adevarul literar si artistic, Arca, Caiete critice, Cuvantul, Feed-Back, Literatorul, Luceafarul de dimineata, Observator cultural, Oglinda literara, Poezia, Romania literar, Steaua,The Muse,Tomis,Web del Sol, Ziarul de duminica, Ziua literara.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu